تیر انداز کے ثواب کا ذکر
راوی:
وعن أبي نجيح السلمي قال : سمعت رسول الله صلى الله عليه و سلم يقول : " من بلغ بسهم في سبيل الله فهو له درجة في الجنة ومن رمى بسهم في سبيل الله فهو له عدل محرر ومن شاب شيبة في الإسلام كانت له نورا يوم القيامة " . رواه البيهقي في شعب الإيمان . وروى أبو داود الفصل الأول والنسائي الأول والثاني والترمذي الثاني والثالث وفي روايتهما : " من شاب شيبة في سبيل الله " بدل " في الإسلام "
" اور حضرت ابونجیح سلمی کہتے ہیں کہ میں نے رسول کریم صلی اللہ علیہ وسلم کو یہ فرماتے ہوئے سنا کہ جس شخص نے اللہ کی راہ ( یعنی جہاد ) میں ایک تیر ( نشانے پر پہنچایا ( یعنی اس نے تیر چلا کر کافر کو مار ڈالا تو ) اس کے لئے جنت میں ایک بڑا درجہ ہے اور جس شخص نے اللہ کی راہ میں ( یعنی جہاد ) میں تیر پھینکا ( خواہ وہ کافر کو لگایا نہ لگا ) تو وہ اس کے لئے ایک بردہ ( غلام یا لونڈی ) آزاد کرنے کے برابر ہے اور جو شخص اسلام ( کی حالت میں بوڑھا ہو گیا اور مر گیا ) تو وہ بڑھاپا قیامت کے دن اس کے لئے نور ہوگا ۔ ( اس روایت کو بیہقی نے شعب الایمان میں نقل کیا ہے ) ابوداؤد نے ( روایت کا صرف پہلا جزو یعنی (من بلغ بسہم فی سبیل اللہ فہو لہ درجۃ فی الجنۃ) نقل کیا ہے ) نسائی نے پہلا اور دوسرا جزء ( کہ جن میں تیر اندازی کی فضیلت بیان کی گئی ہے ) نقل کیا ہے اور ترمذی نے دوسرا اور تیسرا جزء نقل کیا ہے ۔ نیز بیہقی اور ترمذی کی روایت میں " فی الاسلام " یعنی اسلام کی حالت میں کے بجائے " فی سبیل اللہ " اللہ کی راہ میں " ہے ۔ "
تشریح :
" جو شخص اسلام کی حالت میں بوڑھا ہو گیا الخ " سے واضح ہوا کہ کسی شخص کا ایمان واسلام کی حالت میں بوڑھا ہو جانا یا اس پر بڑھاپے کی علامات کا ظاہر ہو جانا گویا اس کی اخروی سعادت کی نشانی ہے کیونکہ زندگی آخری منزلوں تک اسلام وایمان کی حالت پر قائم رہنا اللہ کا ایک بڑا فضل وکرم ہے ۔
ایک بڑے بزرگ حضرت ابویزید کے بارے میں منقول ہے کہ ایک دن انہوں نے آئینہ میں اپنا چہرہ دیکھا تو وہاں ان کو بڑھاپے کی علامات نظر آئیں بے اختیار ان کے منہ سے یہ نکلا کہ (ظہر الشیب ولم یظہر العیب وما ادری ما فی الغیب) یعنی اللہ کا شکر ہے کہ ' مجھ پر بڑھاپا ظاہر ہوا ہے ، کوئی عیب ظاہر نہیں ہوا ، اور پردہ غیب میں کیا چیز ہے مجھے کچھ معلوم نہیں ۔
ایک بات یہ واضح رہے کہ کتاب کی عبارت میں روایت ھا کی ضمیر بظاہر نسائی اور ترمذی کی طرف لوٹنی چاہئے کیونکہ ماقبل کی عبارت میں یہی دونوں پاس پاس مذکور ہیں لیکن حقیقت میں یہ ( نسائی اور ترمذی کی طرف ضمیر لوٹانا ) اس وجہ سے صحیح نہیں ہوگا کہ نسائی نے تیسرا جزو نقل ہی نہیں کیا ، لہٰذا ضمیر بیہقی اور ترمذی کی طرف راجع ہوگی اور فی روایتھما کے یہی معنی ہوں گے ۔ کہ " بیہقی اور ترمذی کی روایت میں الخ " البتہ اس صورت میں ایک اشکال یہ پیدا ہو سکتا ہے کہ جب اصل روایت میں " فی الاسلام " کے بجائے فی سبیل اللہ کے الفاظ ہیں ؟ ۔
اس کا جواب یہ ہے کہ فی رویتھما اصل میں مفہوم کے اعتبار سے یوں ہے کہ وفی روایۃ للبیہقی و روایۃ الترمذی یعنی بیہقی کی ایک اور روایت میں اور ترمذی کی روایت میں ( فی الاسلام کے بجائے فی سبیل اللہ ) " اس طرح بات صاف ہو جائے گی کہ بیہقی کی ایک روایت میں جو یہاں متن میں نقل کی گئی ہے فی الاسلام ہے اور ایک دوسری روایت میں فی السلام کے بجائے فی سبیل اللہ ہے ۔